98-21-66431060+

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
کمترین قیمت روغن پالم در یکسال گذشته

کمترین قیمت روغن پالم در یکسال گذشته

 ناترافت پودر چربی خالص    

جهت تولید پودر چربی مخصوص خوراک دام و طیور ، از دانه های روغنی پالم به عنوان ماده اولیه استفاده می گردد . پودر چربی عبوری  (By Pass )در خوراک دام خصوصا گاوهای شیری منبع انرژی ای است که به افزایش تولید شیر کمک شایانی می کند. متخصصین تغذیه  با اضافه کردن 300 تا 500 گرم پودر چربی به جیره گاوهای شیری روزانه تا دو کیلوگرم تولید شیر را افزایش می دهند. 

    قراردادهای روغن پالم تحویل در دسامبر2018 در بورس مالزی 2.2 درصد کاهش یافته است و در اخر وقت روز سه شنبه 27شهریور1397 به قیمت 2198 رینگیت مالزی معادل 531 دلار در هر تن معامله شد، این رقم از بهمن 1396 که به بالغ بر 2900 رینگت رسیده بود ، کمترین قیمت یکسال گذشته است که کاهش 25درصدی را نشان داده است.

ناترافت پودر چربی خالص

کارشناسان دو دلیل را برای این افت قیمت مطرح کرده اند:

   اول انکه پیش بینی می شود برداشت پالم جهانی امسال از سال قبل بیشتر باشد و اکنون زمانی است که محصول جدید دانه های پالم به بازار وارد می شود. خوشبختانه برداشتهای محصول پالم رضایتبخش بوده است.

ناترافت پودر چربی خالص عبوری

    دوم آنکه تعامل تجاری ایالات متحده آمریکا و چین  سنگین شده است ، موضوع از انجا شروع شد که ایالات متحده بر دویست میلیارد دلار صادرات چین به آمریکا ده درصد تعرفه اضافه در نظر گرفت و اعلام کرده است که اگر چین بر محصولات کشاورزی یا صنعتی آمریکایی تعرفه متقابل در نظر بگیرد ، ایالات متحده آمریکا بر حدود 267 میلیارد دلار کالاهای دیگر چینی نیز تعرفه وضع میکند که این موضوع احتمال می رود بر بازار روغن پالم تاثیر کاهشی داشته باشد.

   در بورس دالیان نیز 1.6 درصد روغن پالم کاهش قیمت داشته است و روغن سویا در بورس دالیان و بورس شیکاگو 0.8 درصد کاهش قیمت نشان داده است.

     ای کاش صنعت دام و طیور ایران نیز از این کاهش قیمت می توانست بهره مند گردد ، اما متاسفانه چابکی لازم در عملیات بازرگانی ما وجود ندارد ، اکنون در ایران عملیات خرید و پرداخت و ترخیص به چند ماه سر بر می آورد ، این واقعیتی است که تامین مواد اولیه کارخانجات ما را مشکل و گران می نماید و صنعت دام ایران مشکل است برنامه ریزی کند تا درمواقعی که مثل این موقعیت قیمت روغن پالم و یا سایر مایحتاج به حداقل خود می رسند، بتوانیم  نیاز حداقل یکسال آینده صنعت دام و طیور را تدارک کنیم.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن