98-21-66431060+

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
رینکه روش ایده آل ارزیابی کولین کلراید

رینکه روش ایده آل ارزیابی کولین کلراید

روش رینکه ایده آل کولین کلراید

 

در سالهای اخیر همراستا با افزایش تقاضا برای کولین کلراید در صنف خورام دام و طیور و آبزیان، برخی تولیدات کولین کلراید تقلبی به بازار وارد شده است که مقدار کولین در محصول کولین کلراید خیلی کمتر از آنالیز گفته شده توسط تولید کننده می باشد که این موضوع به دامپروران بعنوان مصرف کنندگان و به تولید کنندگان بی گناه کولین کلراید لطمات جدی را وارد کرده است که اخبار آن در شبکه اینترنت در سرتاسر دنیا قابل مشاهده است.

   شرکتهای غیرقانونی برای بالا نشان دادن مقدار کولین، کلرید سدیم یا سایر ترکیبات کلره ارزان قیمت به محصول نهایی اضافه می کنند که با روش های رایج بعنوان کولین نتایج گمراه کننده ای را نشان می دهد.در اصل روش های ارزیابی برای تعیین کولین زمانی صحیح هستند که از تقلبات گمراه کننده در محصول استفاده نشده باشد.

     اکنون متخصصین پذیرفته اند که روش تیتراسیون با نیترات نقره برای ارزیابی مقدار کولین که اکنون متداولترین روش است ،به علت نقایصی که دارد ،مناسب نیست و برای اظمینان بهتر در ارزیابی ، بهتر است با روش ارزیابی کولین کلراید از طریق نمک رینکه جایگزین گردد.

روش سدیم پرکلریک روش ضعیفی است و اختصاصی کولین کلراید نیست ، روش تترافنیل بورات روش اختصاصی است اما حضور کاتیونهای پتاسیم یا آمونیوم می تواند در نتیجه اخلال ایجاد کند.

موسسه NFIA (انجمن خوراک دام ایالات متحده)  نیز روش رینکه را بعنوان استاندارد برای تعیین کولین در محصولات پرمیکس تعیین نموده است.

البته قویترین روش یون کروماتوگرافی است. البته این روش رایج نیست ؛ چون تهیه این دستگاه برای کارخانجات مکمل سازی معمولا خیلی گران است.

 

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

1 دیدگاه دربارهٔ «رینکه روش ایده آل ارزیابی کولین کلراید»

  1. با سلام و تشکر از مطالب مفیدتون
    میخواستم خواهش کنم روش انالیز رینکه و چگونگی مراحل آزمون رو توضیح دهید خیلی ممنونم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن