98-21-66431060+

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

صنعت دام و طیور و آبزیان در تحریم یا آزمون

   وقتی صحبت از صنعت دام و طیور و آبزیان می کنیم از جامعه ای صحبت می کنیم که حداقل  ۱.۵ میلیون شغل مستقیم در مرغداریهای گوشتی، مرغداریهای تخمگذار ، گوسفند داری، گاوداری ، پرورش بوقلمون و پرورش آبزیان خصوصا قزل آلا، میگو و ماهیان زینتی با گردش مالی بالغ بر هشتاد هزار میلیارد تومان به خود اختصاص داده است.

   داستان جدیدی در چند ماهه جدید برای کشور و به تبع ان صنعت دام و طیور و آبزیان رخ داده است، همه از مشکلات بین المللی برای تراکنشهای ارزی ایران مطلعیم. این مسئله جدیدی نیست و یک شبه هم به وجود نیامده است.

آنچه امروز در دستگاههای دولتی مرتبط با بحران ارزی به چشم می خورد تحریم ارزی نیست ، فقدان استرتژی مناسب و هماهنگی ادارات در حل این مشکل است. دستورالعملها مثل ابر و باد در حال عوض شدن هستند ، افراد مرتبط از انچه باید انجام دهند نا اگاهند. بدنه دولتی برای حجم مراجعه ارباب رجوع امادگی ندارد.

برای صنعت استراتژیکی مثل صنعت دام و طیور و آبزیان که با موجود زنده در ارتباط است ، تغییرات استرتژیک کوتاه مدت ممکن است خسارات جبران ناپذیری به دنبال داشته باشد و زیر ساختهای چند دهه تلاش مستمر را یک شبه بر باد دهد.

اکنون میلیاردها دلار کالا در گمرکات به علت بی نظمیهای سیستمی درشرایط گرم تابستان در حال اضمحلال است ، در حالیکه بخشی از این کالاها ماه ها قبل ارز آن حواله شده است و به علت عدم همکاری بین دستگاه‌ها و تغییرات لحظه ای سیاستها در حال انهدام است .

آنچه از روز روشن‌تر است ضرری که صنعت دام و طیور کشور از عدم استراتژی اثربخش می خورد به مراتب از کمبود منابع ارزی شدیدتر است، پیشنهاد ما آن است که بخش خصوصی را به میدان بیاورید و بگذارید دلسوزان هر صنعت در کنار دولت در حل این مشکل مشارکت داشته باشند.       

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن