98-21-66431060+

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

رابطه آمینو اسید و کاهش عوارض واکسیناسیون

طبق تحقیقات اخیر محققین که در پایگاه اطلاع رسانی ThePoultrySite منعکس شده است ، شروع تغذیه هر چه سریعتر جوجه های گوشتی  می تواند اثرات مضر و استرسی  واکسیناسیون را کاهش دهد.

     تاثیر امینو اسیدها بر جوجه های تازه از هچ خارج شده می تواند آثار مخرب بر کارآیی مرغان گوشتی را که بعد از واکسیناسیون  کوکسیدیوز رخ می دهد به حداقل برساند.

    طبق مطالعه انجام شده اگرچه واکسن کوکسیدیوزی که در هچ تزریق می شود در  شروع ایمنی در برابر ایمریا(عامل بیماری) که منجر به کوکسیدیوز می شود  کارساز است اما می تواند در ضریب تبدیل غذایی و روند وزنگیری سایه بیاندازد.

      طبق مطالعه انجام شده توسط کلافت و همکارانش روی 1600جوجه گوشتی نر که تحت مقادیر متفاوت از آمینو اسیدها قرار گرفتند مشاهده شد که نکروتیک آترتیت NE به مراتب در گروههایی که در بدو تولید با جیره های حاوی آمینو اسید سهل الهضم تغذیه شدند به مراتب کمتر مشاهده گردید.

     کلافت در این باره گفت: جوجه گوشتی هایی که با جیره های استارتر آمینو اسید بیشتر تغذیه شدند، نسبت به پرندگانی که جیره های آمینو اسید کمتری داشته اند و دیرتر تغذیه را آغاز نموده اند در در ۲۱، ۲۸ و ۴۱ روزگی، مورد وزنگیری قرار گرفتند و  از وزن لاشه سینه ، صریب تبدیل غذایی( FCR) و وزنگیری بهتری برخوردار شدند.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن